Najlepšia motivácia k behu: Čo nás motivuje najviac?

Najlepšia motivácia k behu: Čo nás motivuje najviac?
  • 28.02.2022
  • Angelika Kutišová

    • Zdieľaj:
  • 0

Beh je v posledné roky veľmi trendy. Je niekoľko dôvodov, prečo ľudia začínajú behať. Niektoré sú silnou vnútornou motiváciou, iné pochádzajú zo strachu a niektoré dokonca zo zvedavosti alebo len z potreby „zapadnúť“.

Ktorý dôvod zdvihne z gauča práve vás?

1. Chcem schudnúť

Najtriviálnejším, no najčastejším dôvodom, prečo niekto vyskúša beh, je túžba schudnúť. Ja osobne behám presne 10 rokov. A ak hádate, že aj ja som si obula tenisky preto, aby som schudla, hádate správne. Bolo to necelý rok po pôrode druhej dcéry. Paradoxom je, že vtedy som už tehotenské kilá dávno zhodila, ale poznáte to. Keď schudnete na cieľovú hmotnosť, chcete schudnúť ešte viac. Presne to bol môj prípad. A či je teda beh vhodný na chudnutie? Rozhodne áno. No netreba to s ním preháňať. 

Pozri aj: 10 000 krokov denne workout: Nemusíš nikam chodiť, len cvičiť doma!

čo motivuje k behu

Zdroj: Shutterstock®

2. Strašne sa zadýcham na schodoch a aj pri chôdzi

Spoznávate sa? Potrebujete pobehnúť za autobusom, dieťaťom alebo vyjsť na tretie poschodie peši a máte pocit, že vám vyskočí srdce? V dnešnom automobilizovanom svete sa tento problém objavuje čoraz častejšie. Všade chodíme autom a tam, kde je výťah alebo eskalátor, nám ani nenapadne ísť po schodoch. Čím dlhšie tie schody ignorujeme, tým horšie to bude s našou dýchavičnosťou. Až to dospeje do štádia, že nás to poriadne naštve. A to je dobre. Lebo je to nádej, že sa postavíme a niečo s tým spravíme. Nečakajte, kým sa začnete zamýšľať nad pohybom až pri ďalšom dôvode. Nepotrebujete v podstate nič, iba staré tenisky, tepláky a 20 minút pre svoje zdravie. Budete na seba hrdí. Choďte, bežte von.

3. Mám zdravotné problémy

Toto je už horšie. Ale stále nie je neskoro. Možno vám lekár oznámil, že máte zlé niektoré výsledky. Napríklad krvný tlak, krvný cukor alebo cholesterol. Možno máte príliš vysoký pokojový tep, trpíte nespavosťou alebo sa čoraz horšie vyrovnávate so stresom. Nuž, verte alebo nie, na všetko pomôže beh. To je prvá dobrá správa. A tá druhá je, že behom rozumieme v podstate akýkoľvek pohyb, kde prekladáte nohu pred nohu v ľubovoľnom tempe aspoň 20 minút. Nie je dôležité, ako rýchlo budete behať. A či budete celý čas behať. Ani len to, akú vzdialenosť prejdete. Úplne postačí, ak sa budete 20 minút denne hýbať. Na začiatok. Apropo, vedeli ste, že veľmi populárnym bežeckým štýlom je takzvaný „indiánsky beh“? Základným princípom tohto behu je striedanie chôdze s behom od začiatku aktivity. To znamená, že nezačnete striedať chôdzu s behom až keď už nevládzete, ale cielene idete týmto spôsobom. Keď som sa prvýkrát stretla na maratóne so skupinkou žien, ktoré už na 2. kilometri chodili – pomyslela som si „pána beka“ už teraz chodia? A viete čo sa stalo? Takýmto spôsobom si veľmi efektívne rozložili sily. A veru, predbehli mnohých, ktorí sa na prvých kilometroch odpálili neprimeraným, príliš rýchlym behom.

Odporúčame: TOP cviky s gumou na precvičenie celého tela – náročné, no účinné!

behanie motivácia

Zdroj: Shutterstock®

4. Chcem byť trendy a patriť do bežeckej komunity

Neviem, či zrovna toto je tá správna motivácia k začatiu behu. Ale v podstate si hovorím, že čokoľvek, čo človeka zdvihne z gauča, je dobrý dôvod. Byť trendy a zapadnúť napríklad medzi kolegov v práci, kde „všetci“ behajú je veľmi individuálna motivácia. Ak si beh neobľúbite, nevydrží vám dlho. Na druhej strane je tu veľká šanca, že sa vám to zapáči. Nielen preto, že zapadnete, ale preto, lebo zistíte, aké má super benefity. Okrem toho si v bežeckej komunite nájdete nových kamarátov a parťákov na beh. Môžete sa veľa naučiť o behu, o zdravom životnom štýle a získať krásne zážitky z bežeckých podujatí. Vyvarujte sa tomu, aby ste patrili medzi tých, čo si len odfajknú v životnom kalendári „odbehol som polmaratón“. Väčšina takýchto „bežcov“ ide cielene za splnením tohto cieľa a privodí si viac zdravotných problémov, ako osohu z pohybu. Je to podobne ako so všetkými skratkami – nikam nevedú.

5. Potrebujem efektívny, časovo nenáročný šport

Poznám takýchto bežcov. Nebehajú srdcom, ako napríklad ja, ale nohami. Je to zrejme úsmevná veta, ale myslím, že chápete, ako to myslím. Sú to ľudia, ktorí vedia, že pohyb má obrovské benefity a chcú byť nielen zdravší, ale aj fit kondične aj esteticky. A oveľa radšej ako beh majú napríklad bicykel, ale keďže nemajú veľa času, volia časovo menej náročný a pritom dvakrát efektívnejší beh. Nie je to motivácia od srdca, skôr od rozumu. Ale je veľmi múdra, uvedomelá a obdivuhodná. Je to ako keď zasadíte semienko stromu. V záhrade vám to spočiatku nič ku kráse nepridáva, ale vy ho aj tak poctivo polievate a viete, že raz vám poskytne aj úrodu, aj tieň, aj hojdačku. Myslite na svoje budúce zdravie.

- Anketa

ČO MOTIVUJE K BEHU VÁS?

Odpovedalo 29 ľudí  

Chudnutie
41%
Kondička
10%
Zdravie
48%

    • Zdieľaj:
  • 0
Návrat hore
Autor článku

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Čo čítajú ostatní

Inšpirácia z Fínska: Ako byť šťastný? Spoznajte výzvu „SISU“
LIFESTYLE

Inšpirácia z Fínska: Ako byť šťastný? Spoznajte výzvu „SISU“

  • 0
  • 26.05.2022
Kreatívna práca v podobe drôtovania: Terapia pre každého
LIFESTYLE

Kreatívna práca v podobe drôtovania: Terapia pre každého

  • 0
  • 25.03.2022
Beh s nadváhou: Ako začať, keď ste sa doposiaľ nehýbali?
LIFESTYLE

Beh s nadváhou: Ako začať, keď ste sa doposiaľ nehýbali?

  • 0
  • 29.03.2022